מסע רוחני ליפן בעקבות השלכת האדומה: עם לילה ויוחאי, 21.11-3.12 סתיו 2024

   

מסע רוחני ביפן בעקבות השלכת האדומה
סדנת דהרמה נודדת, תרבות, טבע ואומנות עתיקה ועכשווית

 12 יום עם לילה קמחי ויוחאי פרימק 21.11-3.12.2024

"חתלתול, מנחית את כפו, על עלה שלכת" איסה קוביאשי (1763 – 1828)   

שמחות ומתרגשים – המסע הרוחני הבא ליפן בפתח🌸

מוזמנות ומוזמנים לחוות איתנו מסע רוחני ליפן בו נעמיק אל נבכי הארץ המופלאה הזו, בד בבד עם ההעמקה פנימה, לתוך עצמנו. המסע הרוחני הינו ריטריט מדיטציה נודד המלווה במסע החוצה, ושתי התנועות הללו תומכות ומשלימות זו את זו. 

אין מדובר בטיול מאורגן רגיל, אלא בסדנה של ריטריט נודד, בין נופים ותרבויות. בכל יום נתרגל ונלמד מדיטציה ושיעורים על משנתו של הבודהא עם לילה, בד בבד עם תורות רוחניות נוספות, ונספוג את המקומות, התרבות, ההסטוריה , האמנות ויופיו של הטבע דרך הדרכתו המעמיקה והכייפית של יוחאי. בתחילת המסע נשהה יומיים בריטריט במנזר מסורתי, שם תהיה לנו ההזדמנות להעמיק את התרגול תוך כדי התקרקעות במקום החדש והמופלא הזה.

המסע מתאים לא.נשים שמעוניינים לתרגל מדיטציה, להכנס לעומק הלימוד הבודהיסטי ולחוות את יפן דרך מעמקי הלב וגם להכיר ולחוות רבדים מרתקים של התרבות היפנית, יחד עם מקומות מופלאים בהם נשהה. 

מוזמנות.ים למלא את הטופס. אחרי שנעבור על תשובותיכם ונתמצא התאמה, נשמח לשלוח לכם את פרטי ההרשמה דרך חברת הטיולים.  

לטופס ההרשמה

והנה עוד פרטים:

תקופת השלכת האדומה ביפן היא תקופה של מראות נדירים ביופיים. מימי הביניים המוקדמים התייחסו היפנים לשינוי בצבע העלים של סוגי צמחים רבים, מירוק לאדום עז ולצהוב מאיר. עם הזמן נטבע המונח מוֹמִיגִ'י-גָארִי שמשמעותו "צייד עלים" (紅葉狩り Momijigari  ביפנית) לתיאור היציאה לטבע לחזות במראות השלכת ובסתיו נהגו לצאת למרחקים גדולים אל הטבע ואל הבר, כדי לספוג את המראות לזמן ממושך. 

תקופת הסתיו היא גם תקופה של יבולי פירות רבים בהם אפרסמונים, אגסי נַאשִי, אגוזי עץ גִינְקוֹ, ערמונים יפניים, תפוחים וענבים אגדיים וכמובן קציר האורז. ברמה הרוחנית שלכות הסתיו המרהיבות מסמלות את ארעיות הקיום בתוספת של דגש מיוחד: הן מסמלות את הצורך בשמיטה כתנאי לטרנספורמציה; שמיטה כשלב הכרחי לפני סגירת מעגל וסיום או כשלב הכרחי לפני התחדשות. מינים שונים של עצי אדר יפניים, עצי גינקו וכן עצים נשירים ושיחים נמוכים משנים את צבעם בשלכת. 

במסע המיוחד הזה ליפן נעבור דרך נופים, תרבות ואתרים, ונחווה את התנועה של פנימה והחוצה דרך המפגש עם עצמנו, עם הדהרמה (עומק הלימוד והתרגול הבודהיסטי), עם האחרים בקבוצה, ועם התרבות והאנשים השונים והדומים לנו כל כך בתקופה מיוחדת כל כך זו של השנה. 

בכל יום של המסע נפגוש את החוץ והפנים, דרך מדיטציות שונות, לימוד של הדהרמה ולימוד של עצמנו. חלק מהזמן נהנה משתיקה מבורכת שתעזור לנו להעמיק אל תוך החוויות ולהטמיע אותן וחלק נבלה בדיבור מודע, ונשמע הסברים והדרכות על הדהרמה ועל יפן בכלל ועל המקומות שנעבור בהם בפרט. המסע הרוחני ליפן יכלול ריטריט בשתיקה בן יומיים במנזר מסורתי בהרים, בו נלון שני לילות.  

מנחי ומדריכי המסע 

* לילה קמחי, מורה בכירה למדיטציה ודהרמה משנת 2004, מלמדת בקורסים ובריטריטים בארץ ובעולם, מקימה ומתגוררת ב'עלי אדמות', מרכז מדיטציה אקולוגי בשפלת יהודה. מובילה מסעות רוחניים ברחבי העולם. 

* יוחאי פרימק, מדריך טיולים מאז 2006. היסטוריון חברתי מוסמך בהכשרתו, נמשך לתרבויות עם עומקים אסתטיים החולשים על תחומי חיים מגוונים והחוגגים את יופיו של העולם ושל האנושות. מדריך באינטנסיביות ביפן כבר 9 שנים.  אוהב אהבה גדולה את המפגש בין תרבות אחת לתרבות אחרת, שונה, ואת מתנות התבונה משנות החיים שהמפגש הזה טומן בחובו.  

* מדריכה יפנית מקומית, שתלווה אותנו לאורך כל המסע ותסייע בהפקה שלו. 

לילה ויוחאי מנחים בשנים האחרונות מסעות רוחניים בארץ ובעולם, בהם ארמניה, קירגיסטאן, דרום הודו ויפן. גילוי נאות – יוחאי פרימק ולילה קמחי, הם גם בני דודים וחברי נפש☺ 

 כמה מילים מיוחאי:
נדירים המקומות בהם החברה חושבת באופן שונה כל כך מהחברה ממנה אנחנו באים. נדירות הארצות בהן שמרו בני האדם על כ-70% כיסוי של יער (בעודן מעצמות תעשייתיות). נדירות החברות החיות שפה אסתטית המקיימת אינטימיות והבנה כה עמוקה עם יופיו של הטבע. מעטות הארצות בהן בני האדם חיים ברציפות כ-11,000 שנים כמעט ללא הגירה אליהן. מעטים המקומות בהם בני האדם מטפלים בסביבתם באופן מבין ואוהב כל כך. מעטות החברות שאימצו כל כך הרבה גוונים של בודהיזם, ויצקו לתוכו את עצמיותן. מעטות החברות שהו קונפורמיסטיות והומוגניות בצורה כל כך ייחודית… מעטים המקומות שהם יפן.
המסע יעבור בתוך נבכי עולמות האסתטיקה היפנית, המינימליסטית, העמוסה והצבעונית, שפע המלאכות והאומנויות השונות הפועמות בה; קרמיקה, אדריכלות, מקדשיה השונים, שזירת פרחים, המטבח וכן יצירות מופת עתיקות וחדשות מענף האומנות הגבוהה ביותר אולי: הגן היפני – יצירת האומנות החיה. כל אלה יקיפו אותנו, כמו שקורה ביפן, תוך מפגש עם הסיפור הארוך והמורכב שלה.                  

נכיר את ההיסטוריה של יפן, שחלקה לא פשוטה, ניפגש עם הסיפור המודרני שלה וכיצד בעצם הפכה ממדינה מסורתית עם כלכלה של גידולי אורז למעצמה תעשייתית מהחזקות ביותר בעולם. ונחווה את מה שקורה ביפן כיום, עם המורשת שלה שהשפיעה בכלים שונים על תרבות המערב; המתח בין מסורת למודרניות, התמעטות האוכלוסין המהירה ועוד ועוד. 

 מזג אויר צפוי והליכה

מזג האויר  – צפוי להיות בהיר וסתווי, כיאה לתקופת השלכת הצבעונית. בהיר, נעים עד קריר, וגשום לפרקים כמו תמיד ביפן. המסע כולל הליכות במאמץ קל עד בינוני. 

לשאלות נוספות – אנא פנו ליוחאי במייל  primakyo@gmail.com
או בווצאפ (למספר גרמני)   4915129423316+

הפירוט השלם של תוכנית המסע, מחירים 

הטיסות למסע בחברת התעופה איתחד
21.11.24 המראה בשעה 1355 לאבו דאבי נחיתה בשעה 1855
              המראה בשעה 2140 לאוסקה, נחיתה למחרת בשעה 1120
02.12.24 המראה בשעה 1715 מאוסקה לאבו דאבי ונחיתה בשעה 2355
03.1224  המראה בשעה 0325 ונחיתה בארץ בשעה 0445

תוכנית המסע 

21.11.24  המראה מהארץ 

 22.11.24 נחיתה ביפן בשדה התעופה של אוסקה. והעברה למנזר בודהיסטי בהר קויה המקודש, לריטריט בשתיקה  (Mount Koya). לינה יפנית מסורתית במלון המנזר.

23.11.24 יום ריטריט מלא בהר קויה המקודש, בשילוב סיורים באתרי מורשת ההר. 

24-26.11.24 שלושה ימים באתריה של קיוטו וסביבותיה, כדי לספוג כמה שיותר מאוצרות התרבות הקלאסית של יפן. נסייר במקדשים ובגנים שהם יצירות מופת מסוגים שונים, כמו גם בשווקיה התוססים ושלל אומנויותיה. נבקר באתרי היגאשי-יאמה – 'הרכס המזרחי' (Higashiyama ), מקדשים ברובע טקאו אשר מצפון לעיר (Takao) וכן אתרים נוספים המספרים בהשתאות את סיפורה של קיוטו בעת השלכת.

27.11.24 נסיעה מערבה לביקור ומפגש בעיירת הקדרים העתיקה באזור טנבה (Tanba), אשר היה אחד מששת מרכזי הקדרות החשובים ביפן (Tanbayaki). נסיעה מערבה לאזור העיר מצואה ללינה (Matsue).                                        

28-29.11.24 יומיים וחצי של ביקורים באתרי מורשת יפניים וטבע ומעיינות חמים במחוז שימאנה המרוחק (Shimane). נבקר במקדש השינטו האדיר השני בחשיבותו ביפן: איזומו-טאישה (Izumo Taisha) המפורסם באדריכלות הטרום-בודהיסטית הקדומה שבו. נהלך בשמורת קניון סלעים לאורך נחל ביערות בצבעי שלכת, נבקר באחד מגני התה הכי יפים ביפן בעיר העתיקה ב-מצואה ונבקר בסדנת הכנת נייר יפני= וואשי (Washi paper). 

30.11.24 נשלים את ביקורנו בעיר מצואה. נבקר במוזיאון אדאצ'י לאומנות -שהגן שלו נחשב לגן היפני המודרני הכי יפה ביפן (Adachi Museum of Art). ניסע דרומה לעיר אוקיאמה (Okayama) שבה נלון. 

1.12.24 יום ביקורים מלא באי המוזיאונים המודרניים נאושימה המפורסם (Naoshima).מדובר ביצירות אדריכלות מודרניות מרתקות שנבנו להכיל יצירות אומנות קונספטואלית מהמאה ה-20 ואומנות עכשווית, כולל יצירות צמודות-אתר (site-specific) שמוקמו בחוץ בטבע במתחם המוזיאונים. 

2.12.24 הבוקר ניפרד מאוקיאמה וניסע חזרה מזרחה לביקור בדאון טאון של אוסקה העיר הגדולה והתוססת. אחר הצהריים המוקדמים ניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.
3.12.24 נחיתה בארץ לפנות בוקר.

*ייתכן שינוי בסדר הביקורים והאתרים.

מחיר המסע – 6540 דולר למשתתפ/ת בחדר זוגי

תוספת לחדר סינגל – 1030 דולר

המחיר כולל:

  • טיסות מת"א לאוסקה וחזרה 
  • מסי נמל והטל דלק (נכון ליום פרסום ההצעה. מחיר הטיול יעודכן בהתאם לשינויים)
  • הדרכה: יוחאי פרימק ולילה קמחי
  • לינה: מנזר ובתי מלון (ראו פירוט בגוף התכנית)  
  • כלכלה: חצי פנסיון (ארוחת בוקר ועוד ארוחה עקרית אחת)
  • אוטובוס חדיש, תחבורה אחרת אם יש
  • דמי כניסה לכל האתרים כמפורט בתוכנית
  • טיפים לנותני השירותים בחו"ל
  • מדריכים/ות מקומיים דוברי אנגלית כנדרש
  • פגישת הכנה לפני הטיול (פרטים בהמשך )

המחיר לא כולל:

  • ביטוח בריאות  ומטען 
  • ארוחות נוספות שלא נכללו
  • שתיה בארוחות
  • כל מס חדש שיושת על המטיילים ואינו ידוע היום 
  • הוצאות בעלות אופי אישי

הערות חשובות:
* תכנית הטיול היא מסגרת ומצע בלבד למסע הרוחני ולפיכך, בהתאם לצורך ולפי החלטת המנחים. במהלך המסע, ייתכנו שינויים בתוכנית.
* הארוחות לאורך כל המסע צמחוניות* (כולל ביצים ומוצרי חלב) ועל בסיס חצי פנסיון. ארוחות הבוקר במלונות וארוחות ערב או צהרים, במלונות או במסעדות שונות. חשוב- לכל שאלה בעניין האוכל, אלרגיות, העדפות שונות, יש להתייעץ עם יוחאי פרימק כדי לוודא ולאשר היתכנות של שינוי בתפריט במהלך הטיול. במהלך הטיול לא תהיה אפשרות לשנות תפריטי הארוחות. 

* הלינה במלונות והלינה במנזר, בהתאם לרשימת המלונות  המוצעים להלן או דומים להם:

קיוטו Ranzan hotel 

מצואה  Tamatsukuri Grand Hotel Choseikaku 

אוקיאמה  Okayama Kokusai Hotel

המלון במנזר בהר קויה יעודכן גם הוא סופית בהמשך.

לטופס ההרשמה

להתראות ביפן בשלכת!

לילה ויוחאי