מסע רוחני ליפן עם לילה קמחי ויוחאי פרימק, 6-20 ביוני 2023

'הקסם שנקרא יפן'

15 יום של מסע רוחני, עם לילה קמחי ויוחאי פרימק     6-20 ביוני 2023

"תחת פריחת עץ הדובדבן, אין דבר כזה, אדם זר" שיר הייקו יפני

 המסע הרוחני ליפן בפתח🌸

מוזמנות ומוזמנים לחוות איתנו מסע רוחני ליפן בו נעמיק אל נבכי הארץ המופלאה הזו, בד בבד עם ההעמקה פנימה, לתוך עצמנו. המסע הרוחני הינו ריטריט מדיטציה נודד המלווה במסע החוצה, ושתי התנועות הללו תומכות ומשלימות זו את זו. במסע המיוחד הזה ליפן נעבור דרך נופים, תרבות ואתרים, ונחווה את התנועה של פנימה והחוצה דרך המפגש עם עצמנו, עם הדהרמה (עומק הלימוד והתרגול הבודהיסטי), עם האחרים בקבוצה, ועם התרבות והאנשים השונים והדומים לנו כל כך.

בכל יום של המסע נפגוש את החוץ והפנים, דרך מדיטציות שונות, לימוד של הדהרמה ולימוד של עצמנו. חלק מהזמן נהנה משתיקה מבורכת שתעזור לנו להעמיק אל תוך החוויות ולהטמיע אותן וחלק נבלה בדיבור מודע, ונשמע הסברים והדרכות על הדהרמה ועל יפן בכלל ועל המקומות שנעבור בהם בפרט. המסע הרוחני ליפן יכלול ריטריט בשתיקה בן יומיים במנזר ואג'ראיינה מסורתי בהרים, בו נלון שני לילות.

מנחי ומדריכי המסע

* לילה קמחי, מורה בכירה למדיטציה ודהרמה משנת 2004, מלמדת בקורסים ובריטריטים בארץ ובעולם, מקימה ומתגוררת ב'עלי אדמות', מרכז מדיטציה אקולוגי בשפלת יהודה. מובילה מסעות רוחניים ברחבי העולם.

* יוחאי פרימק, מדריך טיולים מאז 2006. היסטוריון חברתי מוסמך בהכשרתו, נמשך לתרבויות עם עומקים אסתטיים החולשים על תחומי חיים מגוונים והחוגגים את יופיו של העולם ושל האנושות. מדריך באינטנסיביות ביפן כבר 9 שנים (בזמן הקורונה -רק בחלומות הכי יפים:). אוהב אהבה גדולה את המפגש בין תרבות אחת לתרבות אחרת, שונה, ואת מתנות התבונה משנות החיים שהמפגש הזה טומן בחובו.

* מדריכה יפנית מקומית, שתלווה אותנו לאורך כל המסע ותסייע בהפקה שלו.

לילה ויוחאי מנחים בשנים האחרונות מסעות רוחניים בארץ ובעולם, בהם ארמניה, קירגיסטאן ודרום הודו. גילוי נאות – יוחאי ולילה הם גם בני דודים וחברי נפש.

והנה כמה מילים מיוחאי:
נדירים המקומות בהם החברה חושבת באופן שונה כל כך מהחברה ממנה אנחנו באים. נדירות הארצות בהן שמרו בני האדם על כ-70% כיסוי של יער (בעודן מעצמות תעשייתיות). נדירות החברות החיות שפה אסתטית המקיימת אינטימיות והבנה כה עמוקה עם יופיו של הטבע. מעטות הארצות בהן בני האדם חיים ברציפות כ-11,000 שנים כמעט ללא הגירה אליהן. מעטים המקומות בהם בני האדם מטפלים בסביבתם באופן מבין ואוהב כל כך. מעטות החברות שאימצו כל כך הרבה גוונים של בודהיזם, ויצקו לתוכו את עצמיותן. מעטות החברות שהו קונפורמיסטיות והומוגניות בצורה כל כך ייחודית… מעטים המקומות שהם יפן.
המסע יעבור בתוך נבכי עולמות האסתטיקה היפנית, המינימליסטית, העמוסה והצבעונית, שפע המלאכות והאומנויות השונות הפועמות בה; קרמיקה, אדריכלות, מקדשיה השונים, שזירת פרחים, המטבח וכן יצירות מופת עתיקות וחדשות מענף האומנות הגבוהה ביותר אולי: הגן היפני – יצירת האומנות החיה. כל אלה יקיפו אותנו, כמו שקורה ביפן, תוך מפגש עם הסיפור הארוך והמורכב שלה. נכיר את ההיסטוריה של יפן, שחלקה לא פשוטה, ניפגש עם הסיפור המודרני שלה וכיצד בעצם הפכה ממדינה מסורתית עם כלכלה של גידולי אורז למעצמה תעשייתית מהחזקות ביותר בעולם. ונחווה את מה שקורה ביפן כיום, עם המורשת שלה שהשפיעה בכלים שונים על תרבות המערב; המתח בין מסורת למודרניות, התמעטות האוכלוסין המהירה ועוד ועוד.

תאריכים, פרטים ותוכנית המסע

מחיר המסע – 6,430 דולר

מזג האויר  – צפוי להיות חמים ונעים, סוף האביב ותחילת הקיץ.

המסע כולל הליכות במאמץ קל עד בינוני.

האוכל – צמחוני.

 תאריכים

6.6.23  המראה מהארץ

7.6.23 נחיתה ביפן בשדה התעופה של אוסקה

8.6.23 ביקורים באתרים הציוריים של אזור אוהארה ההרריOhara) , צפון מזרחית לקיוטו).

9-10.6.23 ריטריט במתחם המקדש ההררי שיגיסאן במחוז נארה (Nara  – מקדש בודהיסטי מזרם הוואג'ריאנה היפני). כולל לינה יפנית וארוחות מסורתיות.

11-14.6.23 ארבעה ימים באתריה של קיוטו וסביבותיה, 'ירושלים של יפן', כדי לספוג כמה שיותר מאוצרות התרבות הקלאסית של יפן. נסייר במקדשים ובגנים שהם יצירות מופת מסוגים שונים, כמו גם בשווקיה התוססים ושלל אומנויותיה. נבקר באתרי רובע ארשיאמה (Arashiyama ) אתרים ב-ננזנג'י Nanzenji ,   קיומיזודרה ורחובותיו Kizomiyu Dera) ) ומוזיאון מיהו- מוזיאון ייחודי שהקימה אספנית אומנות קלאסית נדירה וכולו מוקדש ליופיה של היצירה האנושית (Miho Museum  ).

15.6.23 נעלה על רכבת "בולט" מהירה מקיוטו לקמקורה (Kamakura   העתיקה, בואכה טוקיו הבירה). נבקר במוזיאון MOA לאומנות, הכולל אוצרות אומנות ממזרח אסיה, גנים יפיפיים ונוף מרהיב לאוקיינוס. נמשיך משם לקמקורה העתיקה.

16-17.6.23  יומיים מלאים במקדשיה וגניה היפיפיים של קמקורה, שהייתה אחת הבירות העתיקות של יפן בימי הביניים והיא חשובה בפיתוח והנחלת תרבות הזן-בודהיזם ועולם העיצוב שלו, בתרבות השלטון והחברה היפניות.

18-19.6.23 יומיים מלאים באתרים שונים ומגוונים בטוקיו עיר הבירה ומרכז התרבות העכשווי של יפן. נסייר ברובעים תוססים כמו שיבויה (Shibuya ) הרג'וקו (Harajuku), אסקוסה Asakusa)  )  וכן בגנים מסורתיים, מקדשים ושווקים. בערב של ה-19.6.23 – העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

20.6.23 נחיתה בארץ.

לשאלות נוספות – אנא פנו ליוחאי במייל  primakyo@gmail.com

או בווצאפ (למספר גרמני)   4915129423316+

להתראות, באהבה, וביפן

לילה ויוחאי