קורס החניכה – מתחילים שנה חדשה! סמסטר הסתיו מתחיל ב28.10. ימי שני בעלי אדמות

ממשיכות.ים לבעור באש הידיעה הפנימית… הזדמנות פז ללמוד עם לילה קמחי, בפינת קסם מופלאה – 'עלי אדמות'. ימי שני בין 11-16 או בין 11-18. מתחילים ב28.10.  20 מפגשים לאורך השנה, מחולקים לשני סמסטרים. שנה של שינוי לטובה!

למילוי טופס ההרשמה ופרטים נוספים 

 ברגע שתפתחו ותרפו את האגרוף הקפוץ של ההאחזות, יתגלה חלל אינסופי – כאן, פתוח, מזמין ונוח". /לאמה גאנדון רינפוצ'ה

קורס החניכה, שהפך כבר למסורת, מציע מסגרת של סנגהה חמה ותומכת, שעוטפת ומאפשרת כניסה פנימה בתרגולי מדיטציה שונים, ושיעורי עומק במגוון רב של נושאים מהעולם הבודהיסטי ומעולמות רוח תומכים, בליווי צמוד של לילה ושל יצורי המקום כולו. הקורס מציע חניכה לטרנספורמציה אישית, למי שאנחנו יכולות ויכולים להיות, וממנה לשינוי עולמנו הקרוב והרחוק, לטובתנו ולטובת כולם.   

השנה נשים דגש על לימוד מיוחד מאוד במסורה המהמודרה (החותם הגדול) הטיבטית, שלילה נחנכה אליו. זהו לימוד של אי שניות בודהיסטית שמגיעה דרך שושלת מורים טיבטים, מהבודהא ישירות עד אלינו, כולל הנחיות יפיפיות וישירות לתרגול וטקסטים קדומים. 

נפגוש טקסטים ולימוד שלא הכרנו בעבר (טקסט תרגולי מהמאה ה13, סוטרת הלב האניגמטית ועוד) ונכיר מורים מהמסורת המעולה הזו – פמה צ'ודרון, צ'וגיאם טרונגפה המורה שלה, ועוד.

חידוש נוסף השנה – בהתאמה לותיקות.ים שביניכן –  השנה נתחיל להתנסות בסגנונות הנחייה בקבוצות קטנות, ונתאמן בהנחיית מדיטציה.   

השנה תינתן עדיפות לנרשמים לכל השנה כולה, כדי לשמור על הרצף וההמשכיות ובכך להעמיק עוד יותר אל הצוף שבלימוד; החופש חסר הגבולות. 

עוד על הקורס

הקורס מציע מסגרת לימודית, חוויתית ותרגולית וסנגהה חמה ותומכת, בליווי צמוד של לילה ושל המקום כולו על יצוריו: הזדמנות פז ללמוד עם לילה  בפינת קסם מופלאה ומיוחדת במינה – 'עלי אדמות'. דרך לימוד העומק של הבודהיזם, הדהרמה, המדיטציה, אי שניות ועוד תופינים הקורס מציע חניכה לטרנספורמציה אישית, וממנה לשינוי עולמנו הקרוב והרחוק, לטובתנו ולטובת כולם.

איפה

במרחב הער והיפיפה של 'עלי אדמות' במושב לוזית שליד עמק האלה, והטבע הפראי שסביבה. העדיפות היא למפגשים הפיזיים, ואם ישתנו התנאים (סגר, מלחמה או ביקור חייזרים) והמפגשים הפיזיים לא יתאפשרו – המפגשים יתקיימו בזום. המפגשים מוקלטים ועולים לתיקייה שפתוחה רק למשתתפי ומשתתפות קורס החניכה.

קצת על 'עלי אדמות'
'עלי אדמות' היא 'אדמה ערה' – מרחב אקולוגי-רוחני המזמין אל חיקו א.נשים המעוניינים ללמוד ולתרגל, להעמיק ולהרחיב בדרך הדהרמה והחופש, עם חיבור ואהבה לטבע, וגילוי של האנושיות והמרחב של הלב הפתוח של כולנו. 'עלי אדמות' נמצאת במושב לוזית, מול טבע פראי ויפיפה, ובה יער מאכל עם עצי פרי מיוחדים, גינה אורגנית, תרנגולות חופש,  ברווזות חופש, כלבות ופינות קסם בשפע. במקום מטבח חוץ מאובזר, שירותי קומפוסט, סטודיו הבנוי מאדמה ועוד הפתעות. מושב לוזית נמצא ליד עמק האלה, שעה מתל אביב, ו – 40 דקות מירושלים וגם מבאר שבע.

למי הקורס מיועד 

לא.נשים שהולכים כברת דרך בלימוד ובתרגול הרוחני, ושמכירים את הלימוד של לִילה,  לממשיכות.ים הנלהבות .ים מקורס החניכה של שנים קודמות  ולכל מי  שליבו וליבה  מהדהדים את הרצון לטעום את טעם הדהרמה באופן הייחודי הזה ולהעביר אותו הלאה, לחייהן.ם ולחיי הסובבים.  נדרשים הכרות ונסיון בתרגול ובלימוד.

מספר המקומות מוגבל, בהתאם לאופי הקורס והזמן המיוחד בו אנו חיים. שימו לב – למי שהאש מפזזת בליבה הטוב – תינתן עדיפות לנרשמים/ות לכל השנה וגם הנחה של 5% במחיר.

אנא הכנסו אל טופס ההרשמה וענו על השאלות בטופס במלואן ובפירוט. אחרי שנעבור על הטפסים והבקשות נהיה איתכם בקשר לגבי התאמה ותיאום שיחה עם לילה, ובמידה ותהיה התאמה נשלח לכם קישור לתשלום.

למילוי טופס ההרשמה ופרטים נוספים 

תאריכים: הקורס כולל  שני סמסטרים בני 10 מפגשים כל אחד, בימי שני בין 11-16, בהם שני מפגשי ריטריט ארוכים (עם אפשרות להרצאות של מורים אורחים) בין 11-18. ניתן להרשם לכל סמסטר בנפרד. הקורס כולו כולל 108 שעות (54 שעות בכל סמסטר).   

 סמסטר סתיו 2024 –  מתחילים ב – 28.10.24 ומסיימים ב – 20.1.25

פירוט התאריכים : 28.10, 4.11, 11.11, 18.11 (יום ארוך), (דילוג של שלושה שבועות) 9.12, 16.12, 23.12, (דילוג על חנוכה), 6.1, 13.1 (יום ארוך), 20.1 (שיעור השלמה, לפי הצורך ב 27.1).  סהכ: 54 שעות.

סמסטר אביב 2025 – מתחילים ב – 24.2.25 מסיימים ב – 5.5.25

פירוט התאריכים: 24.2, 3.3 (יום ארוך), 10.3, 17.3, 24.3, 31.3, 7.4 (דילוג על פסח), 21.4, 28.4 (ארוך), 5.5 (שיעור השלמה ב – 12.5 לפי הצורך). סה"כ 54 שעות

עלות הקורס בכל סמסטר – 3450 ₪.  לתלמידות.ים ממשיכות.ים  מקורסי חניכה קודמים עלות כל סמסטר – 2700 ₪.  עלות שנתית – 6555 (במקום 6900).  עלות שנתית לתלמידות ממשיכות – 5130 (במקום 5400).

 והנה לפירוט של המהות – כמה מילים מלילה:

שלום חברים/ות,

קורס החניכה מיועד לאלה שרוצות/ים לנער את עולמם הפנימי הישן מאבק ומשקעים לא נחוצים שהצטברו, וללכת בדרך הלב, אל התובנות המשחררות. בקורס נכוון להפגש עם "הנהר שמתחת לנהר" – עם הטוב הפנימי שמזין אותנו, גם כשאנחנו לא בקשר איתו, ולעבור תהליך של טיהור וניקוי העומסים כדי להיות הבריכה הצלולה של המים החיים שאנחנו, בדרכנו היחודית. משם קצרה הדרך לנתינה לאחרים.
הקורס מהווה תוכנית הכשרה המכוונת להיות אנשים שלמים יותר, האנשים שאנחנו יכוים ויכולות להיות, והכוללת הרהורי-בית ותרגולים אישיים ובין-אישיים בין המפגשים.
נתמוך זו בזו/זה ב"דרכה של הבודהיסטווה" – חיזוק הרצון להקל על הסבל ולהדליק אור קטן ובהיר במשפחות ובקהילות שלנו והעברת המתנות שלנו הלאה – דרך נתינה לכדור הארץ, לאנשים אחרים ו/או לפרוייקט שמשמעותי וחשוב לנו ותרגול אכפתיות, נדיבות ונתינה לזולת, וחלוקה בטוב ובהבנות המשחררות שזכינו בהן.

הקורס משלב הרבה מהאוצרות שנקרו על דרכי במהלך שנים רבות, עליהם אני מכירה תודה אינסופית ואותם אני שמחה לחלוק אתכם: עיקר הלימוד והתרגול יתמקד במדיטציה לעומק, ולימוד בודהיסטי ואדוויטי (אי-שניות).  נשהה בחיבור אוהב לטבע, נעבור דרך פסיכולוגיה בודהיסטית, ג'ין-שין ג'יטסו (אמנות ריפוי יפנית המערבת גם עזרה-עצמית), ניתוח חלימה והכרות עם אסכולות שונות  והתמקדות בחקירה-עצמית באופנים שונים על מנת להכנס פנימה לליבנו-אנו, ולצאת ממנו עם התובנות המשחררות, קלים יותר, חופשיים יותר.

בין הנושאים שעברנו דרכם ועוד נעבור–

סוד הריקות, הכרות עם הג'הנות (מצבי התודעה הנולדים מאיסוף עמוק של הגוף, הנפש והרוח בטוב), מי אני? לימוד מהמהמודרה (החותם הגדול) ומהאדוויטה (אי-שניות הינדואיסטית), חוליות ההתהוות המותנית, למה הכוונה בנירוואנה? מהו המצב בו אין מוות? דרשות נבחרות של הבודהה, תהליכי קבלת החלטות ושחרור מהם דרך הבנה, המיתוס של הבחירה החופשית, הגברי והנשי שבנפש ובתרגול וסגנונות שונים של הארה, מסע הגיבור/ה כמיתוס וכממשות בחיינו, דרכה של הבודהיסטווה הלכה למעשה, איכויות הלב כמפתח לחופש ועוד ועוד.
הקורס עובר דרך דיסיפלינות שונות של תרגול ומהווה הזדמנות להעמיק בתרגול האישי של כל אחת ואחד. מתוך מבט מעז ורדיקלי, חומל ורך אנחנו מוצאים בית, משען ובסיס  בבודהה: האיכויות המשוחררות שבנו, בדהרמה" בלימוד ובתרגול שמובילים אל החופש ובסנגהה: בחבורת האנשים שמתעניינים כמונו באותם הדברים ועושים איתנו כברת דרך.

בכדי להרחיב ולהעמיק את המבט נעשיר את המפגשים מידי פעם במרצים אורחים (היו לנו את מיטב הנבחרת עד כה – שאמניות, חוקרי מוח, אמנים, נוודים, ועוד היד נטוייה) ובסוגי ביטוי ואמנות (שירי זן והייקו, ועוד) , נכיר כמה עקרונות של תקשורת מקרבת שחיוניים לחיים, נפגוש את האלמנטים במבט שמאני, נלך הליכות בטבע ונכניס לפעמים גם תנועה כשיתאים (יוגה, פלדנקרייז) מדיטציה כבר אמרתי? 😊
למי שקורס החניכה מרגיש מתאים מבחינת התנאים, שייך מבחינת הלב, ומעורר התרגשות בנפש ובנשמה – בואו בואו. מוזמנות.ים באהבה.

לשאלות וקושיות – מיכל יון  miciyon@gmail.com  או בווצאפ    054-7460210

"הכנסו פנימה וחזרו למקור הוויתכם". מהרג'
Revers and go back to the source of you beingness