חשיפה לצפון – מסע מופלא לאיסלנד בעקבות הזהר הצפוני, עם לילה קמחי וגיל פז 12-19 למרץ 2025

חשיפה לצפון – מסע מופלא לאיסלנד בעקבות הזהר הצפוני –עם לילה קמחי וגיל פז

12-19 למרץ 2025

Expect The Unexpected

לטופס הרשמה למתעניינים במסע לאיסלנד

מוזמנות ומוזמנים להצטרף אלינו למסע מיוחד במינו באיסלנד הפראית, לחוויה של פעם בחיים. העוצמות, הבראשיתיות, הניגודיות, המיוחדות של איסלנד, בשילוב של מסע פנימה דרך לימוד של מדיטציות יומיות והיכרות עם התורה הבודהיסטית.  איסלנד היא הטבע בהתגלמותו, ולכך תוסיפו את הסיפור האנושי של חברת ויקינגים שהגיעו לאי המבודד אי שם בצפון האוקיינוס האטלנטי לפני קצת יותר מאלף שנים וכנגד כל הסיכויים ובתנאים מאוד נוקשים הקימו חברת אדם משגשגת. ואם לא די בכך, תוסיפו את הזהר הצפוני שחודש מרץ הוא החודש הטוב ביותר לנסות ולתפוס את תופעת הטבע המופלאה הזאת. כל בוקר לפני שנצא להרפתקאות היום נתחיל במפגש קבוצתי של לימוד ותרגול מדיטציה ושיתוף לקראת היום החדש.  לפי תנאי היום, ניפגש במהלך היום או בערבים, כל הקבוצה יחד, לדבר על החוויות שעברנו, ללמוד רבדים נוספים של תורות המזרח ונשלב תרגול של מדיטציה והרפייה מונחית.
בסוף כל יום, בכפוף לתנאי מזג האוויר,  נצטייד בבגדים חמים ונצא לצוד את הזהר האלוהי החמקמק.
נוסיף לתבשיל מעיינות חמים, הרי געש, קרחונים, מערות לבה וקרח, והובלה של מדריך טיולים ומורה למדיטציה מסורים ושמחים לחוות את כל זה יחד אתכם, במלוא האחריות, העומק, הרגש והדיוק – צפוי לנו מסע בלתי נשכח!

שמחים ומתרגשים לצאת יחד אתכם לדרך,

להתראות באיסלנד, 

לילה וגיל

לכל שאלה ועניין מוזמנים לפנות לגיל פז  054-6734284         gilpaz826@gmail.com

שימו לב – עקב אופיו המיוחד של הטיול ואופייה המיוחד של איסלנד, מספר המקומות בטיול מוגבל ומדוייק. גודל הקבוצה הוא בין 16-18 א.נשים.  

כמה מילים על גיל

גיל פז, מדריך טיולים מומחה לאיסלנד, חוקר ומרצה על מוזיקה. הדבר אותו אני אוהב יותר מכל בהדרכות ובהרצאות שלי הוא המפגש האנושי. זה הדבר המרכזי שמכניס מבחינתי את הייחודיות, החד-פעמיות ואת ההנאה הגדולה מכל חוויה. אני מדריך, מרצה ומטייל עם המשתתפים ולא את המשתתפים.

להקשיב לפודקסט שבו גיל מדבר על איסלנד  

פרטי הטיול שלנו

יום 1 | 12.3.24 | "אתה מתחיל הכי חזק! ולאט לאט מגביר.."

נפגש לפנות בוקר בשדה התעופה בן גוריון לטיסה שתנחת באיסלנד בצהרים, לאחר עצירת ביניים בציריך. נאסוף את המזוודות, נעלה על הרכבים (טויוטה ראב4) ואחרי תדרוך קצר של נהיגה בטוחה בחוג הארקטי נצא לנסיעה ירחית ראשונה וקצרה לרייקיאוויק, עיר הבירה הצפונית בעולם, נעוף על איסלנד (אתם כבר תבינו..) ובשביל לסיים את היום הראשון הכי טוב שאפשר, נטבול באחד המעיינות החמים האיסלנדיים הטוב יותר מכולם – הסקיי לגון!  לעת ערב נתמקם במלון, נאכל ארוחה טובה ונסיים בחיוך גדול את היום הראשון! ככה מתחילים טיול… אנחנו באיסלנד!

לינה: רייקיאוויק

משך נסיעה: 50 ק"מ

יום 2 | 13.3.24 |  "השביל הזה מתחיל מכאן.."

היום נצפין מעט יותר לעבר אזור שנקרא הוסאפל, הר הבית באיסלנדית, נבקר במפלי הלבה המרשימים ובמערת לבה הארוכה ביותר באי, עדות להתפרצות עוצמתית קדומה. נפגוש מדריך מקומי שיספר לנו על המקום, נטייל במערה בין זקיפי הקרח יוצאי הדופן ונוכל ללמוד עוד על הגיאולוגיה הייחודית  של איסלנד. משם ניסע לטרול קפה, לארוחת צהרים במקום מהאגדות ונסיים יום נפלא בצורה האיסלנדית הטובה ביותר – מעיין חם, קטן, אינטימי ופשוט מענג בין הרים מושלגים.

לינה: רייקהולט

משך נסיעה: כ-300  ק"מ של נהיגה בעולם אחר

 יום 3 | 14.3.24 |  הלב הפועם של איסלנד

את היום נתחיל במקום כמעט קדוש לאיסלנדים, ת'ינגווטליר, מישורי האסיפה. מקום בראשיתי בו הסיפור של איסלנד מתחיל  – גיאולוגית ואנושית. משם ניסע אל נהר הטורקיז ברוארפוס, נבקר בגייזר המפורסם, נתפעם מהתפרצותו המדהימה ונבין דרכו את הכוח העצום הטמון תחת אדמת איסלנד, לסיום היום נפקוד את מפלי הזהב  גולפוס העצומים והיפיפיים.

לינה: הטלה

 משך נסיעה: 200  ק"מ

 יום 4 | 15.3.24 | טיול בסופר ג'יפ לת'ורסמורק – היער של ת'ור (שטח)

היום אנחנו מעלים הילוך, עולים כולנו יחד על רכב שטח 4X4 גדול יותר עם נהג מקומי ונכנסים לעומק הטבע לקראת יום בלתי נשכח לאחד מהמקומות הכי קסומים באי, עמק ת'ורסמורק, בו נחווה את השילוב האיסלנדי כל כך של קרח ואש, הרי געש וקרחונים השלובים זה בזה, בנופים מטריפים וטיולי הליכה קלים בנופים שומטי לסת.

לינה: הטלה

 משך נסיעה: 150  ק"מ

 יום 5 | 16.3.24 | החוף הדרומי

היום נחזור לכביש הטבעת המקיף את האי – אחד הכבישים היפים בתבל – והפעם לעבר מפלי הדרום המרשימים כל-כך סקוגפוס העצום וסליינדפוס המיוחד במינו אשר ניתן להקיפו ב-360 מעלות. בהמשך היום נגיע לנקודה הדרומית (והגשומה..) ביותר באיסלנד: העיירה הקטנה ויק, נקווה להישאר יבשים ולהתרשם מעמודי הבזלת המשושים המזדקרים בחוף השחור, תוצאה של התפרצויות געשיות קדומות ושחיקה בלתי פוסקת שמגיעה מגלים עצומים המגיעים לחוף אלפי קילומטרים של אוקיינוסים וימים. נבקר במופע לבה שאין כמוהו עוד אחד בעולם כולו העוסק בחומר שהוא כה עוצמתי ואופייני לאיסלנד, נשתה את אחד המרקים הטובים שיש באי וניסע לישון בעיירה בה יש יותר אותיות בשמה מאשר תושבים 😊

לינה: קירקיאבאיירקלאוסטר

משך נסיעה:200  ק"מ

יום 6 | 17.3.24 | וטנאיוקוטל – הקרחון הגדול באירופה

את היום נפתח בנסיעה אל הקרחון הגדול באיסלנד ובאירופה כולה, ה-וטנאיוקטול. נגיע אל אחד משיאי הטיול שלנו – ביקור חד פעמי במערת קרח טבעית בעלת תצורות וצבעים ייחודיים. נצטייד שם בדוקרני נעל שאיתם הולכים על הקרח, ובעזרת מדריך מקומי מקצועי נכנס פנימה.  משם ניסע ללגונת הקרחונים וחוף היהלומים לעוד מפגשים עם הקרחון העצום.
לינה: ויק

משך נסיעה: 250  ק"מ

 יום 7 | 18.3.24 | טרק לעמק המעשן

היום נבקר בכפר איסלנדי מקסים בשם קברגרדי, נקפוץ למרכז המבקרים ללמוד איך האיסלנדים רותמים את איתני הטבע בתוכם הם חיים לטובת הפקת אנרגיה ירוקה ומתחדשת. נעצור במאפיה מקומית נהדרת ואם מזג האוויר ותנאים נוספים יאפשרו נטייל ברגל בעמק המעשן, מסלול שיש בו מאמץ ואתגר, ירידות ועליות ובסופו של דבר ההזעה משתלמת כשמשכשכים במעיין חם מושלם באמצע הטבע.

בערב האחרון שלנו נהנה מרייקיאוויק – העיר הגדולה הקטנה בעולם, כפי שהמקומיים קוראים לה. נטייל במדרחוב הראשי והחנויות המהממות שבו (הזדמנות לשופינג סוף סוף) ונלמד על הויקינגים הסקנדינביים שהגיעו לאיסלנד ואפילו לאמריקה. נסכם את המסע בארוחה משותפת ומשקה איסלנדי חזק ומצוין 🙂

משך נסיעה: 200  ק"מ

 לינה: רייקיאוויק

 יום 8 | 19.3.24 | להתראות איסלנד!

אחרי שינה טובה וארוחת בוקר דשנה, וכמובן לימוד אחרון וסיכום קבוצתי נצא לשדה התעופה, נעיף מבט בחצי האי המעשן – רייקיאנס, נחזיר את הרכבים בשדה התעופה ובצהרים אנחנו כבר ממריאים לציריך, וממנה הביתה לישראל!

— פרטים נוספים על הטיול ועלויות —

בגלל אופיו המיוחד של הטיול ואופייה המיוחד של איסלנד, מספר המקומות בטיול מוגבל ומדוייק. גודל הקבוצה הוא 16-18  

הטיול מוגדר כצמחוני. ארוחות הבוקר והערב כלולות במחיר, ארוחות הצהרים הן על בסיס קניה אישית בבית קפה, מסעדה, או חנות נוחות. במידה ומטייל ירצה לקנות בשר תוספת המחיר תהיה על חשבונו.

הטיול מוגדר כטיול בנהיגה עצמית. הקבוצה תתחלק ל4 או 5 רכבי טויוטה ראב4 (או דומה לה) ובכל רכב יצטרכו להיות 2 מתנדבים לנהיגה. הנהיגה היא רגילה, על גבי כבישי אספלט ולא דורשת נסיון קודם בנהיגת שטח.

מסלולי הליכה – רמת קושי קל-בינוני 

5475 יורו לאדם בחדר זוגי

6375 יורו לאדם בחדר ליחיד

תנאי ביטול 2025:

ממועד קבלת מסמכי הטיול ועד 57 יום טרם מועד הביטול – דמי ביטול על סך 10%

מ-8 שבועות טרם מועד הטיול ועד 29 יום טרם מועד הטיול – דמי ביטול על סך 20%

מ-4 שבועות טרם מועד הטיול ועד 15 יום טרם מועד הטיול – דמי ביטול על סך 40%

משבועיים טרם מועד הטיול ועד 8 ימים טרם מועד הטיול – דמי ביטול על סך 80%

משבעה ימים טרם מועד הטיול ועד מועד הטיול – דמי ביטול על סך 100%

לכל שאלה ועניין מוזמנים לפנות לגיל פז, שיענה בשמחה 🙂

054-6734284
gilpaz826@gmail.com